يك حساب در Leelam.af باز نموده و 500 افغانى بدست بياوريد

چگونه می توانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید؟

چگونه می توانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید؟

 

اگر به دنبال چگونگی پیدا کردن کار رویایی خود هستید ، در جای مناسب قرار دارید.

اولین و مهمترین جنبه برای به دست آوردن هر چیزی که می خواهید دانستن آنچه می خواهید است. اگر واقعاً نمی دانید کار رویایی شما چیست ، هرگز آن را نخواهید یافت.

برای به دست آوردن شغل رویاهای خود ، باید مرتباً درهم و برهمی مرتب شوید و روی اهداف واقع بینانه تمرکز کنید. برخی از روش های زیر به شما کمک می کنند تا شغل مورد نظر خود را بدست آورید.

1- برای یافتن کار رویایی خود تمرکز کنید

مفکوره در اینجا عشق شما به چیزی و تمرکز  بر روی مسیر خاص شغلی است. این تمرکز به شما امکان می دهد تفاوت بین کسب مدرک و رفتن به دنبال فرصتهای خاص را تشخیص دهید. این تمرکز به شما کمک می کند تا شغل رویایی خود را بدست آورید زیرا در پیگیری رویای خود موقعیت بهتری خواهید داشت.

2- در مورد علاقه های خود و کاری را که دوست دارید فکر کنید

بعد ، به طور کلی به آنچه علاقه مند هستید فکر کنید. از فناوری و کمپیوتر لذت می برید؟ از تاریخ و سیاست لذت می برید؟ اشکال ندارد اگر مطمئن نیستید که چگونه این ها منجر به یافتن شغل رویایی شما (یا هر شغلی دیگر) می شوند.

با کم کردن انواع نقش هایی که می خواهید دنبال کنید ،شنیدن به صدای علاقه های تان همچنان مفید خواهد بود.

3- به آنچه دوست ندارید فکر کنید

شاید از برخورد با مشتریان متنفر باشید. اشکالی نداره شما می دانید که شغل رویایی شما نمی تواند هیچ ارتباط مستقیمی با مشتریان داشته باشد ، زیرا از این کار لذت نمی برید! این را بنویسید نترسید که به بعضی فرصتها "نه" بگویید. شما باید جستجوی شغلی خود را محدود کنید و با آنچه جستجو می کنید مشخص کنید ، و همچنان آنچه را که دوست ندارید و به دنبالش نیستید.

4- اعتماد به نفس داشته باشید

داشتن تحصیلات و تجربه به معنای اعتماد به نفس نیست. وقتی شما  یاد می گیرید که چگونه کاری انجام دهید و سپس تمرین  میکنید ،  در حقیقت شما اعتماد به نفس ایجاد می کنید و این به شما کمک می کند تا شغل مورد نظر خود را بدست آورید. شغل رویایی شما احتمالاً در یک زمینه رقابتی قرار خواهد گرفت. اگر شما آن را می خواهید ، شانس وجود دارد که شخص دیگری نیز باشد که آنرا بخواهد.

5- تحقیق در مورد شرکت

 هیچ شغلی کامل نیست تا شما خود را مناسب شغلی که می خواهید نسازید ، و این هرگز بدون انجام تحقیق در مورد شرکت بدانید صورت نمیگیرد. پس زمینه را جستجو کنید. حتماً به تاریخچه شرکت و همچنین کار آن توجه کنید تا ببینید چقدر مناسب شما خواهد بود.

6- سابقه کار شما چیست؟

یک تکه کاغذ ، سند وورد یا سند Google را بگیرید و سه ستون تهیه کنید. در ستون اول ، لیستی از هر موقعیتی که در طول کار خود داشته اید ، تهیه کنید.

در ستون دوم ، آنچه را که دوست دارید در مورد هر موقعیتی که برگزار کرده اید بنویسید. تا حد امکان خاص و دقیق باشید.

در ستون سوم مواردی را که در مورد هر موقعیتی که در آن قرار نگرفتید ، لیست کنید. پس از پر کردن هر سه ستون ، گامی به عقب بردارید و یافته های خود را مرور کنید. به دنبال مضامین یا سرنخ هایی باشید که به شما در درک محیط کار و نوع کارهایی که از آن لذت می برید کمک می کند.

7- با مردم صحبت کنید

ابتدا با افرادی با تجربه تر از خود صحبت کنید. دوستان ، اعضای خانواده و غیره از آنها سؤال کنید که چه شغلهایی داشته اند ، بیشتر از چه چیزی لذت می برند و چرا. این می تواند یک نقطه شروع خوب برای جمع آوری برخی مفکوره ها باشد.

8- معیارهای جستجوی شغل خود را بشناسید.

پنج اولویت برتر خود را مشخص کنید - خواه فرهنگ شرکت ، حقوق یا موقعیت شغلی خاص باشد. اگر درک کنید که چه چیزی شما را به عنوان یک کارمند انگیزه می بخشد ، هدف قرار دادن برنامه های خود را به فرصت هایی که با مهارت ها و جاه طلبی های شما مطابقت دارند آسان تر می کنید. همچنین انعطاف پذیر باشید

9- توضیحات شغل را کاملاً بخوانید.

خواندن توضیحات کاری در طول جستجوی شغل شما ممکن است زمان زیادی را به خود اختصاص دهد ، اما در طولانی مدت مهمترین زمان صرفه جویی است. شما متقاضی مشاغلی نخواهید شد که نامزد بعید خود باشید.

10- رزومه و جلد خود را سفارشی کنید.

متن نامه خود را شکل دهید و CV خود را برای صحبت با شرکت ، موقعیت ، کلمات کلیدی و شرایط مورد نیاز خود تنظیم کنید.

11- شبکه ارجاع خود را فعال کنید.

بسیاری از فرصت های شغلی تبلیغ نمی شوند ، به همین دلیل شرکت در مسابقات و کنفرانس های مربوط به صنعت ، سخنرانی ها و سمینارهای مربوط به شغل ، فعالیت های فارغ التحصیلان یا جلسات آموزشی می تواند هزینه های خود را پرداخت کند. به مردم بگویید که به دنبالش هستید و درباره موقعیتهای باز سؤال کنید.

12- کار را از طریق وب سایت ها جستجو کنید

شما به راحتی می توانید تحقیقات خود را از طریق وب سایت ها انجام دهید.این روز ها دیبسایت ها کار شما آسان می شود وب سایت ها خدمات عالی خود را بصورت آنلاین ارائه می دهند که می توانید پیش بروید و در دسته بندی ها جستجو کنید و آنچه را که می خواهید پیدا کنید.

به عنوان یک توصیه نهایی - به دنبال شرکت های بزرگ برای پیوستن باشید ، نه فقط در موقعیت های عالی.

اگر در مراحل ابتدایی کار خود هستید ، یک رئیس و کارفرمای خوب باید فرصتی به شما بدهد که چند چیز مختلف را امتحان کنید ، خود را در معرض چالش های جدید قرار دهید و غیره. این بخش مهمی از روند یافتن کاری است که از انجام آن لذت می برید و پیدا کردن کار رویایی شما می توانید به شرکتی متناسب با علایق خود بپیوندید ، حتی اگر مطمئن نیستید نقش اصلی کاری است که می خواهید برای همیشه انجام دهید.

 


در بالا